Promisiunea unui rezultat
În fiecare zi luam decizii, hotărâri, facem alegeri și în baza acestora ne desfășurăm activitatea. Oricare ar fi ea.
Ne mișcăm încoace și încolo într-o dinamica ieșită din comun, accelerată în ultimele decenii.
Toate acestea se întâmplă cu un scop – obținerea de rezultate.
E firesc, aceasta este esența naturii umane. Nimic ieșit din comun.
Acum, firesc ar fi să ne întrebăm la ce bun toate acestea?
Sunt aceste rezultate dorința noastră? Suntem noi în acord cu dorința sau nevoia de a avea acel rezultat?
Fiecare dintre noi are această provocare în față. Și asta pentru că, tot ceea ce înseamnă tehnologie astăzi, din orice domeniu, are în spate o strategie. Apare pentru o nevoie.
Ei bine, în ultimele decenii, am aflat grație tehnologiilor de comunicare, din ce în ce mai vaste și mai complexe și mai agresive, că avem zeci de nevoi. De care noi nici nu aveam habar. O tehnologie o împinge pe o alta să se dezvolte pentru a o sprijini, la rândul ei, în răspuns.
Nevoile sunt extrem de diverse. Și au evoluat odată cu dezvoltarea socială și cu dezvoltarea tehnologică. De la inventarea primului instrument de lucru al pământului și până la 5G am trecut prin nenumărate experiențe. Toate acestea au un singur motor: rezultatul.
În ultimele decenii, presiunea obținerii rezultatului a devenit uriașa. Iar această presiune este exercitată prin metode din ce în ce mai sofisticate, de la propagandă la persuasiune, de la obligații și până la restricții. Uitați-vă în timp, în urmă, cam de câte rezultate avea nevoie un om pentru a fi bine și cam de câte rezultate are nevoie azi pentru a fi bine.
De aici îmi vin în minte întrebări:
Este acel rezultat în acord cu mine?
Este acel rezultat voința mea?
Îmi trebuie acel rezultat?
Lista poate continua mult.
Și dacă răspunsul este nu, atunci fiți atenți la cine și cum vă pune rezultatele înainte și vă convinge că acela este binele vostru.
În final, încă o întrebare:
Cine vrea ca rezultatul tău să fie, de fapt, al lui?!